Inzerce
DomůNovinkyNový Peugeot 208 Rally4 zamířil do Slušovic

Nový Peugeot 208 Rally4 zamířil do Slušovic

Česká republika se může pochlubit světovou premiérou, o kterou se zasloužil slušovický tým Minařík racing a Global motosport CZ. Právě na Moravu jde první klientský vůz Peugeot 208 Rally4.

V homologačním listu ještě nezaschla barva razítka a Česká republika se může pochlubit prvním klientským autem na světě nesoucím značku vzpínajícího se lva, tedy Peugeot. Jedná se o horkou novinku na trhu s rallyovou technikou – Peugeot 208 Rally4. Zcela nový vůz opatřený karosérií s číslem 03 převzal zástupce Global motosport CZ s.r.o. Tomáš Pletka ve čtvrtek 2. července pro slušovický tým Minařík racing.

„Díky výborné dlouholeté spolupráci se společností PSA motorsport se mi podařilo dostat první dva klientské vozy do České republiky. Jeden putuje k Lubomíru Minaříkovi a druhý najde působiště v týmu Brynda Racing. Vozy opatřené karosérií 01 a 02 byly pouze testovací prototypy. Mne velice těší, že první klientský vůz na světě bude právě ve slušovickém týmu. Na stole mám v tuto chvíli dalších šest objednávek na nový Peugeot 208 Rally4, a další přicházejí. Věřím, že se mi podaří postupně uspokojit všechny klienty o toto velmi atraktivní závodní nářadí,“ prozradil k přebírání novinky Tomáš Pletka, zástupce Global motorsport CZ s.r.o., který je oficiálním distributorem Peugeot sport pro Českou republiku a Polsko.

Na nový přírůstek se pochopitelně těší i Lubomír Minařík, majitel Minařík racing. „Musím zde velice poděkovat Tomáši Pletkovi a jeho firmě Global motosport CZ, neboť díky němu jsme se dostali jako první k této horké novince. Bezpochyby půjde o špičkové auto, které se bude výrazně prosazovat mezi dvoukolkami po celém světě. Snažíme se, aby si Peugeot odbyl svou premiéru v České republice při Bohemia rally v Mladé Boleslavi, která startuje za deset dní. V rallysprintovém mistrovství bude Peugeot 208 Rally 4 poprvé startovat v Příbrami, která má v kalendáři termín 24. – 25. července,“ přiblížil plány nového vozu v týmu Lubomír Minařík.

Technické údaje:

  • Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3
  • Výkon: 208k při 5 450 ot/min
  • Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min
  • Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
  • Diferenciál: mechanický samosvorný
  • Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)
  • Zadní brzdy: kotoučové 290 mm
  • Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)
  • Hmotnost: min. 1 080 kg, s posádkou 1 250 kg

HLavní partneři